Asteazkenean eta Ostiralean PATRICIO GUZMÁNen azken bi dokumentalak ikusteko aukera!!! Ez Galdu!!

patricio-guzman

Otsailak 22 asteazkena, 21:30 Matadeixen: NOSTALGIA DE LA LUZ zuz_Patricio Guzmán

sinopsia_Nostalgia de la luz zerua eta lurraren arteko distantziari buruzko filma da, argia eta gizakien arteko distantzia, eta elkarren artean sortzen diren joan etorri misteriotsuei buruzkoa. Hiru mila metroko garaieran, mundu guztitik etorritako astronomoak batzen dira Atacamako desertuan Txile iparraldeko izarrak ikusteko. Hemen zeruaren gardentasunak unibertsoaren mugak ikustea ahalbidetzen du. Azpian lurraren hezetasunak gorpuzkinak ukigabe begiratzen ditu betirako: momiak, esploratzaileak, meatzariak, indigenak eta diktadurako preso politikoen hezurdurak. Astronomoek bizi extralurtarra bilatzen duten bitartean, emakume talde batek harriak mugitzen ditu: beraien senideen bila dabiltza.

Otsailak 24 ostirala, 22:00tan Baztartxon: EL BOTÓN DE NACAR zuz_Patricio Guzmán

sinopsia_Ozeanoak gizadiaren historia gordetzen du. Lurreko ahotsak eta espaziotik datozenak. Urak izarren bultzada jasotzen du eta izaki bizidunei pasatzen die. Urak, Txileren mugarik luzeenak, ozeanoaren barrenean aurkitzen diren bi botoi misteriotsuren sekretuak ere gordetzen ditu. Txilek, 2670 miliako itsasertzrekin eta munduko artxipielago luzeenarekin, naturaz gaindiko paisaia erakusten digu. Bertan daude sumendiak, mendiak eta glaziarrak. Bertan daude indigena patagoniarren, lehen marinel ingelesen eta preso politikoen ahotsak. Urak memoria daukala esaten da. Film honek ahotsa ere baduela erakusten du.

jarraitu irakurtzen


Urteko lehen kontzertua gaur 23:00tan!!!!

PASSEPARTOUT

15895755_392866804392836_6854565248109663003_o

https://www.facebook.com/Passeparmusic/?pnref=story


Igande arratsalderako plan bikaina!!!

Abenduak 18, 19:00
ÁLVARO BARRIUSO + ATANAS AKERSTRA
alvarro-barriuso

Atanas Akerstra
“Etzazuaka” Akauzazteko Atanasi luze xamar eitten ari zikoan taldien atsedenaldixe… ta buruen bueltaka zaukeanai ekin zixoan; Akauzazte-Etzazuakan kantu batzuk hartu eta kitarra española eta ahotsakin bakarrik zuzeneko bertsixuek ia nola ateratze zizkoan. Bere harridurarako, grabatzen hasi eta konturatzerako ordubete pasako saixue zaukean, oso tarte laburrien grabaute. Jakittie nahi nikik, esan zian, zer pasako zan hau berrize eitten saixako banitxikik, jendien aurrien! Konturatzen bait huan, kantuen bertsixo hauek etziela behin betikuek, hoixen moldaketak baño. Eta bi aldiz etzizkoala berdin ateratzen. Halere, ateratzezien moldaketa ezberdiñen artien bazeola zeoze amankomunien…. pentsau zian eta aurrera segiu zixoan.

Alvaro Barriuso
Alvaro Barriusok ‘Siempre volviendo a casa’ lana aurkeztuko digu, Kesh herriaren poemak egokitzen dituen hamar kantuko bilduma bat. Etorkizuneko mundu bateko jendea, Ursula K. Le Guinek narratua Always coming home liburuan Eleberri hau osatzen duten dokumentu anitzetan, fantasia, zientzia fikzioa eta antropologiaren artean, idazleak aurkitutako testuak, elezaharrak, kontakizun laburrak, abesti folklorikoak, errezetak, antzezlanen transkripzioak.. batzen ditu. Errezitatua edo abestua izateko egina izan den poesia esaten du, berak entzun dituen moduan. Inspirazioa berehalakoa izan zen, eta orain aurkezten den diska honek abesti hauek paperetik berreskuratzearen desirei erantzuten die, imaginatutako etorkizunetik orainera ekarriz oraindik iristeko dauden ohituren zati hauek. ‘Siempre volviendo a casa’ bidaia pertsonal baten ondorio sahiestezina da. Joan etorriko abesteen ideiaren gorazarre ere bada, kontinente amerikarretik ekarritako erritmoekin sortua eta ahotsa eta gitarraren erabilera hutsak markatua.

https://dojosonoro.wordpress.com/
https://barriuso.bandcamp.com/


Gaur eta ostiralean JOSHUA OPPENHEIMER DIPTIKOA

oppenheimer

Abenduak 14 (21:30) Matadeixen
THE ACT OF KILLING

taok_makeup

sinopsia_1965eko estatu kolpe militarraren ondoren, Suharto generalak Indonesiako boterea bereganatu zuen. Ondoren genozidioa etorri zen: milaka komunista, egiazko edo ustezko, erail zituen heriotzaren eskuadroi indonesiarrak. Hamarkada batzuk geroago, garaiko mertzenario odolzaleenei, Anwar Congo eta Herman Kotori, lasai asko aitortzen dituzten erahilketa, bortxaketa, torturak sorberritzen dituen filmean parte hartzeko eskatzen zaie.

Abenduak 16 (22:00) Baztartxon
THE LOOK OF SILENCE

tlos_adi_mother

sinopsia_Joshua Oppenheimeren Indonesiako genozidioaren arduradunei buruzko lan zinematografikoaren bitartez, bizirik ateratako familia batek bere semea nola eta nork erahila izan zen jakitea lortu zuten. Anaiarik gazteenak bizirik dirauen jendearen isiltasuna eta beldurrak apurtzea erabakitzen du, bere anaiaren hiltzaileei aurre eginez, pentsaezina hiltzaileek agintean jarraitzen duten estatu batean.

jarraitu irakurtzen


Gaur Bebarruko Jardunek ixteko Jai Itzela!! Ez Galdu!!

Abenduak 7, 22:30
ATOM RHUMBA + ELLE BELGA
After Party EL INTACHABLE RONY

atonrunba

Atom Rhumba

Atom Rhumba taldeak rocka du osagai nagusi; Amerikako musika beltzaren eta 50 eta 60. hamarkadetako musikaren eragina du, eta, harekin batera, espontaneitatearen arma zorrotza. Kantuz kantu ematen da transmutazioa, reubikazioa. Disko burutsua edukietan, dirdiratsua ejekuzioan eta bukaezina entzuketan, etengabea. Zertzelada barreiakorrak hainbat kantu pasartetan, sotilak. Forma berriak eta erakargarriak. Erakarle bitxia. Atom Rhumba taldean ez dago etsitako nahasmendurik, unibertso atomikoaren kalkulua baino ez dute.

Elle Belga

Rockaren bidea jorrato ondoren bere soinuaren bazterretan  Manta Ray edo Viva Las Vegas bezalako taldeetan, Jose Luis Garcia, Fany Alvarezen ondoan proiektu berri batera hurbiltzen da, ahotsak abesti bakoitzaren barruan betetzen duen espazioa ikertzen duen lan bat

El Intachable Rony

2016tik Azpeitian bizi den DJ eta ekoizle kordobarra. Tocata breakdance lehiaketa dela eta hip hop kulturan interesatzen hasten da baina 1991 arte ez da hasiko kultura honen parte izaten. 2005etik 2016 hasiera arte FRECUENCIA URBANA irratsaioa zuzendu eta aurkeztu du Matias Prats Radio irratian.VINCULO kolektiboaren partaide, kaleko artean eta kultura ekintzen antolaketan parte hartzen du, horrez gain espainiar estatuko hip hopeko izen handiekin ere aritu izan da taula gainean.Bere sesioetan musika beltzean aurkitzen den bide luzea gozatzeko aukera eskeintzen du estilo ugari jorratuz ((rap, reggae, dancehall, funk, soul,..) eta giro ezberdinak landuz (groove,electro, rock, ghettofunk,…) geldik geratzeko astirik eman gabe.Orain ANTÍTESIS Vol.2 -The lost tapes- lanaren ekoizpenean buru belarri sartua aurkitzen da. ANTITESIS sagaren bigarren zatia, 2017an argia ikusiko duena.

 


GauR ArrATsAldEraKo PLan BiKaiN Bat eTa Bi KoNTzerTU!!

Abenduak 4, 19:00
GENTEMAYOR (Cádiz) + HIENA (Gasteiz)

gentemayor-2b

GENTEMAYOR

Cadiztik datorren seikotea da. Nahiz eta adin aldetik ez izan horren gazteak, beraien musika noise rock zakar eta sendoa berritzailea da. Partaideak hainbat Cadizko talde ezberdinetatik datoz, hala nola, GAS Drummers, Leda Tres, Paco Loco, Hand of Fatima edo Hyper Talbot. Gustu ezberdineko jendea proiektu batek elkartu ditu oraingoan ordea. Bi bateria, sintetizagailuak eta euren ahotsa erabiltzeko modu bereziak ez du inor axolagabe utziko.

https://gentemayor.bandcamp.com/

HIENA

2014an Gasteizen sortutako laukotea. Beste talde batzuetan aritutako jendea biltzen du (Same Old, Näut, Fracture, Trumbo, Roto, Flesh for cannibals). Urte eta erdi lokalean egon ondoren, 2016ko martxoan kontzertuak ematen hasi ziren Euskal Herriko hainbat areto eta gaztetxetan. Eragin anitzak jaso dituzte, besteak beste, Bidasoa aldeko rock giroarena edo testuinguru anglosaxoitik heldutako rock progresibo eta ilunarena. Oraingoan uztailean grabatzen hasi ziren EPa aurkeztera datozkigu.

 


Gaur gauean MATAMATION#3 ziklo amaiera!!

IDIOTS AND ANGELS
(Bill Plymton/2008/Estatu Batuak)

969full-idiots-and-angels-poster

Sinopsia_Idiots and Angels ideia sinple batetik sortu zen, bere hegoak nahi ez dituen aingeru bat, eta berehala egunerokotasunean eta apur bat gaiztakerian murgildutako gizon baten istorio bihurtu zen, gauetik goizera hegaldun izaki bihurtzen dena, egan egiteko gaitasunduna.